tirsdag 10. februar 2009

Dyreplageri

De menneskene jeg har minst respekt for, må være dyreplagere. Det er det verste jeg vet. Jeg fatter ikke, hvordan det er mulig å skade et dyr. Å skade et menneske, er faktisk forståelig fra min side, mennesker er noen utrolig selvopptatte, dumme og slemme skapninger. De skader andre rundt seg både fysisk og psykisk. Se hva vi har gjort med naturen og global oppvarming! Fortell meg, - hva har dyr gjort oss? Har de noen gang handlet i ondsinnet handling? Ikke faen! Rene instinkter handler de etter, og vil du vite enda en sannhet om dyr? Det eneste de vil er å gi oss kjærlighet. Kjærlighet til mennesket. Mennesket som skader og misshandler dyrene.

Jeg slår hardt ned på både testing, pels og eksperimentering av dyr. Jeg hater det så mye at jeg kan fly i filler om noen er uenig. Vi kan teste medisiner, sminke og andre egoistiske ting vi bruker på oss selv! Ikke at medisiner er egoistisk da, men likevel. Og når det kommer til pelsfarmer så er det virkelig det verste som finnes i hele verden. Å ha dyr sittende inne i et bittelite bur uten bunn, gå i sin egen avføring og ha et jævlig liv - for så å bli avlivet på en som oftest grusom måte så vi kan bære pelsen deres. Uansett hvor bra standard en pelsfarm har, så er jeg i mot det.

Kanskje noen blir forvirret av dette innlegget, fordi jeg ikke er i mot det å skyte dem. Dette er ikke dyrplageri, dette er naturlig. Avliving av dyr på en human og riktig måte er noe helt annet enn pelsfarmer o.l. Jeg kunne aldri skadet et dyr med vilje, skadeskyting inntreffer og det er helt forferdelig for både jeger og bytte, men det er måten man skaffer seg mat på. Jeg har ikke problemer med å avlive dyr, men å pine et dyr til døde fatter jeg virkelig ikke hvordan folk klarer. Å sitte igjen med det på samvittigheten, tror jeg hadde tatt livet av meg. Mitt poeng i dette innlegget, er at jeg ser så utrolig ned på folk som misshandler dyr. Hadde jeg vitnet til noen som skadet et dyr, feks å se en mann stå å slå en hund eller annet dyr i veikanten, hadde jeg grepet det første jeg fant og slått personen til døde eller skadet han alvorlig.


.. Hva mener du om dyreplageri?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar