tirsdag 10. februar 2009

Dere kjenner meg ikke

Nei, dere gjør ikke det. Når folk ser meg, uansett hvor jeg går, får de fordommer. Det er greit, jeg fordømmer folk selv, det er menneskelig å vurdere andre. Gutter gjør det med andre gutter, og jenter med andre jenter. Vi sjekker ut konkurrentene, og blir da som regel forbanna om konkurrenten overgår oss selv. Men, jeg vil da påpeke noen ting med meg selv som ofte blir missforstått;

- Sminke. Jeg, som de fleste jenter gjør, bryr seg om hvordan de ser ut. Jeg vil si jeg bruker over gjennomsnittet av sminke, men jeg prøver alltid å ikke overdrive. Når de fleste ser meg tenker de antakelig "sminkedukke som ikke tenker på noe annet enn speil." Dette er feil, folkens, veldig feil. Jeg har min måte å føle meg bra på, jeg føler ikke at jeg overdriver i forhold til andre jenter jeg ser, med to tonn brunkrem i ansiktet og 1000 lag maskara, glitter over hele seg og klissete hår. Jeg har ikke skolder(veldig viktig :b), det er det styggeste som fins. Om du mener jeg overdriver, bruker du enten ingen sminke selv eller bare et par maskara-lag. Og kan generelt lite om sminke.

- Krangling. Jeg blir ofte omtalt som ei kranglekjerring. Og det er greit, jeg liker å lage bråk. Jeg liker å diskutere, det gir adrenalinkick. Men, jeg liker ikke å diskutere på feil grunnlag, eller av ingenting, jo mer engasjerte motargumentene er, jo morsommere er det. Jeg hater usakelighet, i sammenheng med diskusjon. Og, jeg blir ofte omtalt som en "tastaturkrangler." VEL, tenk dere om selv, går dere bort til noen og plutselig tar opp et emne, og begynner å diskutere høylytt? Nei. Om jeg irriterer meg over noe, og sitter på PCen, så skriver jeg det jo selvfølgelig ned. Og da starter automatisk en diskujon. Jeg har ingen problemer med å diskutere "face to face", og om du har noe å ta opp med meg, så ikke nøl et sekund, uavhengig om jeg er online eller står noen meter unna deg.

- Rykter. De fleste rykter om meg er usanne, og om du har noen å komme med; la meg få høre dem, det er bare bra.


Om dere har fordommer om meg, og synes jeg virker som ei sminkejente som ikke tenker på annet enn fest og rote med flest mulig; så har dere her er skriftlig bekreftelse på at den "ytre" siden lyver.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar